Asiakastarinoita

Meillä on ollut ilo työskennellä monien eri työnantajien kanssa.

Case Lyyti: Kulttuurin kehittämisen matka liiketoimintastrategian tueksi

Pitkäaikainen asiakkaamme kaipasi tuttua ja ketterää kumppania valmentamaan työntekijöitä kohti liiketoimintastrategiaa tukevaa kulttuuria ja toimintatapaa.

Fambition kartoitti työntekijöiltä aloituskyselyn kautta lähtötilannetta sekä nykyisen kulttuurin esteitä ja onnistumisen avaimia matkalla kohti korkean suoritustason organisaatiota.

Alkukartoituksen pohjalta Fambition suunnitteli ja fasilitoi puolen vuoden mittaisen valmennus- ja työpajakokonaisuuden, jonka aikana pureuduttiin porukalla muun muassa korkean suorituskyvyn ja psykologisen turvallisuuden elementteihin ja niiden väliseen yhteyteen.

Case Pirkanmaan TE-palvelut: Työyhteisön ja kulttuurin kehittämisen kokonaisuus

Asiakas kääntyi Fambitionin puoleen, kun heillä Pirkanmaan TE-palveluissa oli tunnistettu tarve sisäisen yhteistyön kehittämiseen liittyvälle koulutukselle keskellä tulevaan merkittävään organisaatiomuutokseen valmistautumista.

Fambition lähestyi asiakkaan toimeksiantoa meille tyypillisellä tutkivalla otteella ja toteutti osallistavan kehittämiskokonaisuuden, joka pohjautui projektin ensimmäisessä vaiheessa muodostettuun syvälliseen työntekijäymmärrykseen.

Case Päijät-Hämeen hyvinvointialue: Tiimin työnohjaus ja kehittämisprojekti Workplace Big Five -työpersoonallisuustyökalua hyödyntäen

Pitkäaikainen asiakkaamme otti meihin yhteyttä, kun yksi organisaation tiimeistä tarvitsi ulkopuolista tukea ja ohjausta tiimin toiminnan sekä yhteistyön kehittämisessä.

Tiimin kehittämis- ja työnohjauskokonaisuuden tavoitteena oli tuoda ymmärrystä ja työkaluja ryhmäytymisen ja johtamisen tueksi sekä tuoda selkeyttä tiimiläisten työhön ja tukea oman työn hallintaan. 

Case Päijät-Hämeen hyvinvointialue: Esihenkilöiden verkkokurssi johtamisen tueksi

Fambition suunnitteli ja toteutti verkkovalmennuksen avaimet käteen -periaatteella alusta loppuun asti. Kaikille esihenkilöille yhteisen, räätälöidyn valmennuksen kautta haluttiin lisätä esihenkilöiden vuorovaikutus- ja kohtaamisen taitoja, ymmärrystä erilaisista elämäntilanteista sekä tietoisuutta hyvinvointialueen tarjoamista ratkaisuista.

Esihenkilöt itse toivoivat erityisesti konkreettisia työkaluja ja käytännön esimerkkejä siitä, miten lähiesihenkilö voi ratkoa arjen johtamistilanteita työntekijälähtöisesti.

Case Itä-Uudenmaan hyvinvointialue: Henkilöstöstrategian valmistelu osallistavin menetelmin työntekijät keskiössä

Asiakkaamme kaipasi näkemystä, miten strategiatyötä voisi tehdä uudella tavalla, osallistavin menetelmin ja työntekijälähtöisiä periaatteita kunnioittaen.

Fambition suunnitteli projektin etenemisen, menetelmät ja aikataulun. Tämän lisäksi fasilitoimme ja ohjasimme työtä sekä kiteytimme yhteisen työn ja kerätyn työntekijäymmärryksen pohjalta lopputuloksena Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen henkilöstöstrategian.

Case Sellai: Kapteenien ja johdon coachausta 360-arvointien yhteydessä

Fambition kävi 360-arviointien purkukeskustelut valmentavalla otteella kapteenien ja johtoryhmän kanssa läpi.

Purkukeskusteluiden myötä Sellain avainhenkilöt saivat selkeytettyä omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan sekä näiden pohjalta hahmotettua toimenpiteet ja ensimmäiset askeleet oman toiminnan kehittämiseksi.

Case Innolink: Työntekijäkokemuksen nykytilan kartoitus ja inhouse people-asiantuntijan hyödyntäminen

Fambition keräsi Innolinkin johdolle työntekijäymmärrystä haastatteluiden, työpajojen ja havainnoinnin avulla. Yhteenvedon jälkeen tuloksia on hyödynnetty jo osana laajempaa toiminnankehittämistyötä sekä uutta strategiaa.

Yhteistyö on jatkunut analyysin jälkeen Fambitionin inhouse People-asiantuntijan hyödyntämisellä.

Case Lyyti: Työntekijäkokemuksen kartoituksella  työntekijäymmärrystä Lyytin kasvun tueksi

Fambition keräsi Lyytin HR:lle ja johdolle työntekijäymmärrystä analysoimalla työntekijäkokemuksen nykytilaa ja kriittisiä hetkiä. Työntekijöiden haastattelemisen lisäksi tietoa kerättiin analysoimalla Lyytin henkilöstökyselyjä, erityisesti avoimia vastauksia.

Case Lyyti: Palkitsemisvalmennus tiiminvetäjille ja coaching-yhteistyö

Fambition toteutti palkitsemisvalmennuksen Lyytin tiiminvetäjille. Valmennuksen sisältö rakennettiin ketterästi yhdessä asiakkaan kanssa. Fambition korosti valmennuksessa ihmislähtöisiä lähestymistapoja ja työkaluja palkitsemiskeskusteluun.

Valmennuksen jälkeen olemme coachanneet Lyytin tiiminvetäjiä työssään ja coaching-yhteistyö jatkuu edelleen.

Case Unilever: Tulevaisuuden taitoja vahvistavat työpajat Unileverin työntekijöille

Fambition suunnitteli ja toteutti valmennuskokonaisuuden, joka pohjautui Unileverin globaaliin konseptiin mutta paikallisen organisaation ja ihmisten tarpeisiin sovellettuna.

Case Cloubi: Audintoinnilla työntekijälähtöinen näkökulma HR-käytäntöihin

Fambition toteutti Cloubille työntekijäkokemuksen auditoinnin, joka on tehokas HR-prosessien läpivalaisu keskittyen työntekijän kannalta kriittisiin hetkiin.

Case PHHYKY: Työntekijäkokemuksen kehittämisen
kumppanuus

Fambition toteutti Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymälle keväällä 2020 työntekijäkokemuksen auditoinnin. Auditoinnin pohjalta PHHYKY sai ulkopuolisen arvion työntekijäkokemuksen kehittämisen nykytilasta, vahvuuksista ja tunnistetuista kehittämiskohdista.

Työntekijäkokemuksen kehittäminen jatkuu Päijät-Hämeessä muutosohjelman ja strategian mukaisesti. Fambition jatkaa työryhmän asiantuntijakumppanina ja sparraajana tällä muutosmatkalla.

Case Kiwa:
Valmennuksilla kohti hyvinvointikokemusta

Kiwa kaipasi työntekijöilleen uusia näkökulmia omaan hyvinvointiin ja työn tekemiseen sekä työntekijöille konkreettisia työkaluja ajanhallinnan ja arkihyvinvoinnin tueksi.

Case Mela: Valmennuksilla perheystävällistä johtamista

Fambition valmensi Melan esihenkilöitä perheystävällisestä johtamisesta. Melassa haluttiin kehittää perheystävällistä esihenkilötyötä arjessa. Fambition toteutti kahden valmennuksen sarjan, jossa esihenkilöitä osallistettiin ja oivallutettiin sekä lisättiin työntekijäymmärrystä ja annettin konkreettisia työkaluja.

Valmennukset ovat toimineet hienosti asiassa herättelijänä ja saimme hyvin keskustelua aikaan perheystävällisyyteen liittyvistä asioista. Osa esimiehistä koki valmennusten aikana ahaa-elämyksiä eli se avarsi käsitystä perheystävällisyyden kokemisesta työntekijän silmin.

Fambition on Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelman luotettu asiantuntijakumppani

Ohjelman tavoitteena on edistää työn ja muun elämän yhteensovittamisen käytänteitä työpaikoilla. Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen voi saada työnantaja, joka täyttää perheystävällisyyden kriteerit. Tunnuksen myöntää Väestöliitto ry. Tunnus kertoo työnantajan sitoutumisesta perheystävällisyyden toteuttamiseen ja organisaation sosiaalisesta vastuullisuudesta.

Fambition teki in-house HR-roolissa töitä Terveystalolle

Fambition toimi in-house HR roolissa. Terveystalolla on ollut tarve ulkoisille osaajille HRD- ja rekrytointitehtävissä.

Työnantaja, haluaisitko nimesi näkyvän edelläkävijöiden joukossa?