Fambition Linda Rautanen miettivä ilme kasvoilla
Fambition Laura Hannola käsi kasvojen edessä

Työntekijäkokemuksen kehittämisen palvelut

Fambition tarjoaa ratkaisuja työntekijäkokemuksen kehittämiseen hetkissä, joilla on todella merkitystä. 

Avaamme ammattitaidolla organisaationne työntekijäkokemuksen nykytilan, ratkaisemme jämäkästi siinä ilmenneet haasteet ja kehitämme ketterästi yhdessä työntekijöiden kanssa sekä valmennamme lempeästi esihenkilöt, johdon ja työntekijät muutokseen.

Työntekijäkokemus on jokaisen ihmisen henkilökohtainen ja kokonaisvaltainen kokemus, kattaen kaiken työsuhteen aikana koetun, havaitun ja tunnetun. 

Työntekijän kokemuspolulle mahtuu monta erilaista tunnetta ja hetkeä. Nämä hetket ja kohtaamiset määrittelevät, millaiseksi työntekijäkokemus muodostuu.

Työntekijäkokemuksen nykytilakartoitus ja konsultointi

Työntekijäkokemuksen kehittäminen on hyvä aloittaa nykytilan kartoittamisesta ja helposti korjattavista, mutta vaikuttavista asioista. 

Työntekijäkokemuksen nykytilakartoitus on käytännönläheinen ja tehokas prosessien, käytäntöjen ja kulttuurin syväanalyysi - työntekijöidenne näkökulmasta tarkasteltuna.

Avainsana on työntekijäymmärrys. Hyödynnämme työntekijöiden näkökulman ja todellisuuden ymmärtämiseen erilaisia muotoilun menetelmiä, kuten haastatteluja ja havainnointia. 

Kun ulkopuolisen ja puolueettoman tahon kokoamaan työntekijäymmärrykseen yhdistyy prosessien ja johtamisen kehittämisen näkökulma, lopputuloksena on konkreettinen teille räätälöity työntekijäkokemuksen kehittämisen tiekartta.

“Olemme ymmärtäneet Fambitionin tekemän nykytila-kartoituksen kautta laadullisemmin ja laaja-alaisemmin työntekijäkokemusta – mikä se on, mistä se syntyy sekä sen laajemmat vaikutukset liiketoimintaan. Muun muassa osaamisen kehittäminen, onboarding ja kehityskeskusteluprosessit ovat toimenpiteinä päivitetty ja laitettu kuntoon nykytilakartoituksen jälkeen Fambitionin toimesta.”

- Pekka Vuorela, Toimitusjohtaja, Innolink

Räätälöidyt
kehittämisprojektit ja valmennukset

Räätälöimme kehitysprojektit aina asiakkaan tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Projektimme voivat olla laajoja johtamisen ja kulttuurin kehittämisen kokonaisuuksia tai kapeampia, tunnistettuihin kipupisteisiin pureutuvia täsmätoimia tai valmennuksia. Myös kehittämisprojekteihin osallistamme ja innostamme työntekijät mukaan.

Työntekijäkokemusta kehitetään yhdessä työntekijöiden kanssa – ei työntekijöille johdon tai HR:n tornista käsin.

Käytännössä tutkimusprojekti ratkaisuineen voi sisältää esimerkiksi haastattelemista, havainnointia, olemassa olevan datan kokoamista, kyselyitä ja kartoituksia, työpajoja, yhteiskehittämistä sekä valmentamista joko livenä tai verkkovalmennuksena.

Työskentelytapoihimme kuuluu, että yleensä aina projekti sisältää myös suunnitelmallisen ja työntekijälähtöisen viestinnän tuen, joka tukee toivotun muutoksen onnistumista.

“Fambition haluaa aidosti tuntea asiakkaan ja edistää organisaation kehittymistä. Pidän Fambitionin sparrailevasta otteesta ja ihmiskeskeisyydestä tavoitteen ollessa kuitenkin selkeästi koko organisaation kehittyminen.”

- Emmi Rankonen, Head of People, Lyyti

Inhouse People -osaaja

Tarjoamme myös osaamistamme inhouse-osaajan roolissa mikäli tarvitsette People Partneria, joka voi olla paikalla osa-aikaisesti tai määräaikaista sijaistusta.

Asiakkaamme ovat kääntyneet puoleemme erityisesti silloin, kun työntekijäkokemus halutaan nostaa aikaisempaa vahvemmin johdon agendalle tai tilanteessa jolloin kaivataan organisaatioon ensimmäistä HR-osaajaa tai People Partneria.

Työskentelytavassamme yhdistyy strateginen ajattelu, käytännön tekeminen kädet savessa sekä työntekijäkokemuksen jatkuva kehittäminen - pitkään ja laajaan HR-kokemukseen nojaten.

Asiakkaana saatte Fambitionin inhouse-asiantuntijaa hyödyntämällä tehokkaasti käyttöönne laajan osaamispaletin liiketoimintaymmärrystä, ihmistieteitä, käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja coaching-osaamista yhdistettynä ketterän HR:n työkalupakkiin.

“Fambitionin sparraamana toteutetun People-strategian kautta meidän asiantuntijamme on nyt nostettu myös uuden liiketoimintastrategian keskiöön. Samalla asiat on kytketty käytäntöön ja operatiivisiin prosesseihin.”

- Pekka Vuorela, Toimitusjohtaja, Innolink

Haluatteko organisaatiollenne

2x

Paremman asiakas-tyytyväisyyden

2x

Enemmän
tulosta

25%

Enemmän innovatiivisuutta

Nainen istuu työpöydän ääressä kynä kädessä
Linda Rautanen hymyilee
Fambition muki