Työntekijäkokemus työntekijän kokemuspolku Fambition

Työntekijäkokemus: Moments That Matter -palvelukokonaisuus

Mitä on hyvä työntekijäkokemus? Onnistuneita vaiheita työntekijän ainutkertaisella kokemuspolulla. Vuorovaikutusta, isoja ja pieniä asioita, asioiden hoitamista ja hoitumista. Oikein hoidettuja yksittäisiä hetkiä työntekijän ja työnantajan välillä.

Näitä hetkiä me kutsumme kriittisiksi hetkiksi (Moments That Matter). Olemme tunnistaneet sata tällaista kriittistä hetkeä, joihin työnantajan on syytä varautua.

Hyvä työntekijäkokemus ei ole pelkkiä työsuhde-etuja tai palkankorotuksia. Työntekijäkokemuksen kehittäminen on kokemusten syvällistä ymmärtämistä ja varautumista ennakolta kriittisiin hetkiin, joissa punnitaan työntekijän luottamus ja sitoutuminen työnantajaan.

Autamme sinua varmistamaan onnistuneen työntekijäkokemuksen hetkissä, joilla todella on merkitystä. Korjaamme työntekijäkokemukseen haitallisesti vaikuttavat käytännöt, prosessit ja toimintamallit.

 

Miten työnantaja hyötyy työntekijäkokemuksesta?

MIT-tutkimuksen mukaan yritykset, joissa on erinomainen työntekijäkokemus,
ovat kaksi kertaa innovatiivisempia,
kaksinkertaistavat asiakastyytyväisyyden ja
tekevät 25 prosenttia enemmän voittoa kuin muut
(MIT CISR, 2017).

 

Moments That Matter – mistä palvelussamme on kyse?

Työntekijän kokemuspolku muodostuu Fambitionin näkemyksen mukaan seitsemästä (7) kokemuksesta. Näiden kokemusvaiheiden alta olemme tunnistaneet yhteensä 100 kriittistä hetkeä, joihin työnantajan täytyy varautua ja vastata. Näitä sataa hetkeä kutsumme nimellä Moments That Matter.

Tiedätkö esimerkiksi, mistä kriittisistä hetkistä muodostuu vaihe nimeltä Elämäntilannekokemus? Ymmärrätkö, miksi Epäkohtakokemus on niin merkittävä?

Osaamisellamme ja työkaluillamme rakennamme työntekijöillenne toimivan työntekijäkokemuksen, joka pohjaa näihin seitsemään kokemuksen vaiheeseen ja sataan kriittiseen hetkeen. Mittaamme kehitystyön onnistumisen ja vaikuttavuuden.

Kehittäminen on hyvä aloittaa helposti korjattavista, mutta vaikuttavista asioista. Alkuun pääset tutustumalla oppaaseemme (tulossa Tietopankki-sivumme alle), jossa paljastamme näistä sadasta kriittisestä hetkestä seitsemän. Saat jokaiseen heti yhden idean.

 

Palvelukokonaisuuden tasot

1. Tehokas auditointi
Prosessien ja käytäntöjen läpivalaisu. Nopeat ratkaisut ja toimenpiteet. Dokumentointi ja määrittely. Auditointi: kiinteä hinta
2. Yksilölliset kokemuspolut
Läpikävely työntekijöitä osallistamalla. Fasilitoidut työpajat. Lopputuloksena työntekijäpersoonat ja näkemykset toimenpiteistä.
 Työpajat: kiinteä hinta
3. Muutos ja kehitys

Johdon valmennus, muutosjohtamisen tuki, koulutukset, viestintä, yksilö-coaching.

 

Konsultoiva palvelu, projektihinta

 

Keitä meidän asiantuntijamme ovat?

Linda Rautasella ja Laura Hannolalla on molemmilla pitkä kokemus HR:stä, eri elämäntilanteiden ymmärtämisestä ja niiden vaikutuksesta työntekijöiden työn ja muun arjen kokemukseen.

 

Tulevaisuudessa työnantajat menestyvät kuuntelemalla työntekijöitään ja kehittämällä työntekijäkokemusta (Forbes, 2018).

Asiantuntijamme

Linda Rautanen
Työntekijäkokemuksen asiantuntija
Laura Hannola
Työntekijäkokemuksen asiantuntija

Haluatko parantaa työntekijöidesi kokemusta totuuden hetkillä? Hienoa!